A déli Kwong Mantis
Kung-Fu
Az északi Chu Ka stílus
- melyet a Mandzsuk hatalomra kerülése után a
Ming-Dinasztia délre menekülésük közben
déli imádkozó sáskának nevezett
el - eredeti elméleti és gyakorlati része majdnem
kihalt, csak a Chu család, valamint kolostorokban élõ
néhány taoista szerzetes kezében maradt meg.
A stílus jellegzetességei
a következõek:
A déli Imádkozó
Sáska stílus keménysége.
Ez a stílus alkalmazkodni tudott a nagyon gyorsan fejlõdõ
városiasodáshoz, mottója a "csend és
elhatározottság". Egy kemény stílus,
kéz orientált, látványos lábtechnikák
nélkül, mégis sokrétû és
lehengerlõ erejû.
A Pa Kua stílus rugalmassága, folyamatossága
és mozgékonysága. A test mozgása
a folyamatos lépéstechnikához alkalmazkodik,
a gyorsaságot az egyensúllyal kombinálja,
miközben erõt fejleszt ki.
A Hsing-I stílus lágysága.
A szellem uralkodik az erõ fölött, a gondolatok
a mozdulatokkal harmónikusan összeolvadnak. Elvezet
ahhoz a képességhez, hogy inkább a Chi-t,
mint csak a külsõ fizikai erõt fejlesszük
és használjuk.
A taoista szerzetesek Tao-Yin
(To-Yeung) légzéstechnikája.
- Chi Kung (Heì
Kung) - Légzéskoordináció, vizualizálás,
meditáció, és hagyományos mozdulatok
technikája különbözõ célokra,
mint például Chi fejlesztés (belsõ
szervek erõsítése a megnövekedett
életerõn keresztül), és a Chi cirkulációja
a végtagok legtávolabbi pontjaihoz.
- Noî Kung - Egy
speciális tréning, ami meghatározott izomcsoportok,
izületek, szalagok, és inak (melyek normál
körülmények között nem állnak
tudatos kontroll alatt) fejlesztésére szolgál.
- Ngoî Kung
- A harcmûvészet külsõ, tehát
látható megjelenési formája, mely
magában foglalja a speciális izomfejlesztést
(harci célokra), rugalmasságot, a jó álló,-
és lábtechnikát, megfelelõ térlátást,
az egyensúlyt, mozgáskoordinációt
és stabilitást, valamint a taoista - úgynevezett
közvetlen meditáció legmagasabb fokát.
- Lîk Kung
- (magasszintû Chi) - belsõ, úgynevezett
láthatatlan Chi a sokkhullám ütés
"Hei" (Dim Mak), illetve "Hei" nélküli
megtanulásához.
- Lîk meditáció
(magasszintû meditáció) - az úgynevezett
8. érzékszerv. A meditáció egy speciális
formája, amin keresztül el lehet jutni a negyedik,
illetve magasabb dimenziókba.
A gyakorló a Kwong Imádkozó
Sáska technikájának alkalmazásával
kevés mozdulattal, látszólag megeröltetés
nélkül, hatalmas erõkifejtésre képes.
A Kínaiak ennek a képességnek a legmagassabb
szintjét Fa Keng-nek nevezik. A Fa Keng a Keng
(kifejlesztett erõ) három szintje közül
az egyik.
Mîng Kêng avagy "nyilvánvaló
erõ". Az erõ felhasználása,
és az abból eredõ hatás mely minden
megfigyelõ részére egyértelmüen
felismerhetõ.

Òm Kêng avagy "rejtett erõ".
Ha az erõt ilyen módon alkalmazzák, eredete
a gyakorlatlan megfigyelõ számára nem látható
- innen a kifejezés "rejtett". Ezen a szinten a
gyakorló már elkezdte a test mozdulatainak elmélyítését
és kifinomitását.

Fà Kêng avagy "kifinomult erõ".
Ezt a kifejezést néha "titokzatos erõ"-nek
is fordítják. Mindamellett ez a kifejezés egy
igen magas szinten kifinomult erõre utal, melynél
az erõ eredete - alkalmazásakor - az ellenfél
számára alig válik észlelhetõvé.

vissza
|